I 122 år har kvalitet og smaksopplevelser stått i fokus for Brynild Gruppen, som fra fabrikken i Fredrikstad forsyner Norge med nøtter, sjokolade og godterier. I en bransje med tøff konkurranse er stadig innovasjon avgjørende for å lykkes.
– I dagligvarebransjen er konkurransen sterk, og produktutvikling veldig viktig. Vi kjemper mot digre internasjonale aktører med store ressurser. Men vi tror at det å være et norsk, familieeid selskap gir oss litt mer nærhet til norske forbrukere, og gjør oss flinkere å forstå hva som kreves for å nå dem, sier markedsdirektør Flemming Formoe.
Et stort team av produkt- og kategorisjefer og produktutviklere jobber hele tiden med å utvikle nye, spennende produkter innenfor velkjente kategorier.
– Vi må finne og møte endringene i behov, slik at vi kan levere bedre enn andre på det folk ønsker seg. I våre kategorier, der prisene er lave, er forbrukerne villige til å prøve nye ting. Innovasjon og nyskaping er essensielt for å skape langsiktig vekst.